Cesta do duše aneb jak meditovat

12. června 2015 v 14:15 | Phoenix |  lifestyle.
Meditace je velice důležitá v našem životě, ať už je to na uklidnění nebo jen tak pro zábavu. Cesta do naší vlastní mysli je však ze začátku velmi složitá a mnoho lidí to vzdává. Když jsem začala meditovat já, tak jsem si sestavila na papír plán, jak hluboko se chci ponořit do mysli, kde si sama sebe dokážu představit. Nastavila jsem si čas, jak dlouho meditovat a hlavně jsem se nevzávala.


Proč meditovat?
Tato generace je hodně uspěchaná, vystresovaná a pořád něco musí dělat. Vždycky si najdou problém, který se musí řešit. Vždycky najdou něco, na co se naštvat a vždycky si najdou nějaký terč, do kterého budou střílet a bodat nože, kterým přezdívají slova.
Každý z nás žije skvělý život, i když na tom není zrovna nejlépe- nemusí na tom být dobře finančně nebo i psychicky - důvodů je spousta. Vždycky si najdeme něco, na co si stěžovat. Mnohdy je toho na nás moc a někdy brečíme jen proto, že jsme si zničili boty za 2.000 korun, které jsme měli na nohou jen pětkrát. Dokážeme se zhroutit naprosto s každé prkotiny, stesu je hodně nejen kolem práce nebo školy, ale celkově celý život je vždy komplikovaný.
Život si však komplikujeme sami a proto je dobré si ho někdy odlehčit. Proto je dobrá meditace. Přijít na jiné myšlenky, zbavit se stresu a zbytečných proplakaných nocí. Žít klidný život s vyrovnanou myslí.
Meditace také pomáhá na psychické problémy, jako je třeba neléčená deprese. Mnoho lidí trpí depresemi aniž by to postřehli.

Existuje meditační návod?
Je na vás, jak budete meditovat. Však bylo by dobré splnit pár bodů, které při meditaci nesmí chybět. Já jsem si sestavila pro vás takový menší návod, pokud nevíte jak na to.
  • Pohodlně se usaďte, oblečte si pohodlné oblečení. - To vám pomůže s relaxováním a hlavně se nebudete cítit nepohodlně. Nepohodlí nejde dohromady s meditací.
  • Uvolněte se. - Z hluboka dýchejte, protáhnětě si tělo (pokud vám to pomáhá). Meditovat se může jak se zavřenými víčky, tak s otevřenými. S každým výdechem uvolněte tělo o něco víc.
  • Meditace. - Hluboké dýchání, uvědomte si, jak je vaše tělo zrelaxované a vaše mysl tichá a klidná. V žádném případě nesmíte rychle dýchat a nedělejte pohyby. Vaše tělo i duše musí být jako jedno, nehybné a klidné.
  • Afirmace při meditaci. - Afirmace je mluvení do duše při meditaci. Můžete si říkat cokoliv chcete, "Jsem uvolněný/á a mám pozitivní náladu" nebo také "Mé problémy zmizely a nebudu je teď řešit". Říkejte si cokoliv, co vás uklidní ještě víc.
  • Spánek při meditaci? - Ze začátku je to normální stav, kdy při meditaci usnete. Však postupem času se riziko usnutí zmenšuje a vy budete stále vzhůru.
  • Spojte duši, myšlenky a tělo. - Dobré je začít rozšiřovat svou mysl. Čím více dokážete ovládat svou mysl, tím lépe budete zvládat všední problémy s dětmi, lidmi nebo prací, školou.
  • Návrat do bdělého stavu. - Nikdy při meditaci není dobré dělat prudké pohyby a prudké končení meditace. Vždy všechno pozvolna, pomalu se probouzejte. Pomalu probouzejte své tělo odspodu nahoru, vnímejte každý sval ve vašem tělě. Dobré je po probuzení těla pomalu vstát, udělat pár kroků a napít se čisté vody.

Kde meditovat?
Meditace jako taková nepotřebuje nijak zvlášť ticho, i když ze začátku bych doporučovala klidné prostřední (klidně i v lese). Postupem času zjistíte, že se dá meditovat naprosto všude, za jakýchkoliv okolností. Jelikož v české republice není moře, tak nejsou ani opuštěné pláže, takže musíme zvolit nějakou jinou metodu, jak najít klidné místo.
Můžeme zvolit náš pokoj, dobré je zajít si zameditovat do lesa. Vezměte si batůžek, do kterého si dáte deku (aby jste měli na čem sedět) a také nějaké pohodlné oblečení. Uprostřed mýtinky, kde svítí sluníčko, si rozdělejte deku a meditujte.

Jak dlouho meditovat?
Nejlepšími časy jsou 15-20 minut dvakrát denně. Pro začátečníka je rozumné meditovat jen 5-10 minut jednou denně. A jelikož meditace je také záludná metoda pro harmonizaci duše, tak doporučuji si stanovit čas, kdy budete meditovat. Ať už je to ve 4 hodiny ráno nebo v 10 hodin večer, vždy meditaci opakujte v danou hodinu. A nezapomentě si nastavit budík, který vám lehce připomene, že je čas se probudit. Není to však podstatné. Hudbu můžete nechat hrát (pokud nastavíte budík, tak doporučuji relaxační hudbu) zatímco se budete probouzet.


Co je potřeba pořídit k meditaci?
Velice příjemná meditace je při svíčkách s vůní. Vůně, kterou zvolíte, je na vás. Já mám ráda růže, tak jsem si koupila svíčky s vůní po rudých růžích. Můžeme koupit meditační svíčky, vysoké a silné svíčky, které můžeme dát na talířek. Exitují různé meditační polštáře a podložky, které doma však nemám. Stačí si vzít karimatku nebo deku.
K meditaci ve vašem pokoji bych využila tibetskou misku nebo vonné tyčinky, ke kterým se dá dokoupit stojánek. K soustředění pomáhá také tzv. mala. Pomáhá při soustředění se.
Však lze meditovat za ticha, bez všelijakých pomůcek. Hlavní je mít pohodlné oblečení a pohodlné tiché místo na meditaci.

Co budu z meditace mít?
Jak už jsem psala u výše uvedeného bodu - po meditaci má člověk lepší náladu, má vyrovnanější mysl a dokáže zůstat klidný. Poblémy jej nebudou člověka týrat a nebude mít pocit breku. Čím vyrovnanější mysl máte, tím lépe se vám zvládá život a váš život už nebude vypadat tak komplikovaně.
Meditace také pomáhá na psychicky postiženou mysl. Deprese je mnohem slabší, vaše ADHD se sníží...

Meditací se člověk učí spojit tělo s duší a mysl se klidní. Meditujeme pro naše vlastní dobro, nechceme nikam spěchat a nechceme být vystresovaní. Však volba člověka je volba člověka, tohle je jen můj názor.
Pokud však hodláte meditovat, přeji hodně štěstí a hlavně se nezvdávejte. Cesta k harmonizaci duše je hodně klikatá a trnitá, bude to nějakou dobu trvat.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Fairy | Web | 13. června 2015 v 10:53 | Reagovat

o meditaci premyslim uz dlouho :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama